tirsdag den 17. marts 2020

Mit eget take på en Flipped Video

Det jeg har valgt som mit praksiseksempel er: Et nyt tiltag fra Fotografuddannelsen, om at indføre en ny praksis, hvor vores elever skal lave en serie opgaver, i de perioder i mellem skoleophold, hvor de er ude i praktikvirksomhederne. Særligt vil jeg tage fat i de kommende HF2 elever. 

Ud over den åbenlyse årsag til denne nye praksis, har tiltaget også til formål at involvere virksomhederne mere i deres elevers læring og udvikling, specielt i de perioder, hvor eleverne er "hjemme". Dette forsøger vi at understøtte, Dels ved at formulere opgaverne relativt overordnet, således at virksomhederne skal præcisere opgaverne efter deres behov, dels ved at udlægge den formative evaluering og vejledning ifbm. opgaveløsningen, til de elevansvarlige ude i virksomhederne





Som intro til det nye tiltag, vil jeg lave en video, der forklarer om tankerne bag det, samt en hurtig gennemgang af selve opgaverne. Derudover vil jeg også fortælle om tankerne bag og kort forklare om virksomhedernes rolle i opgaveløsningen.

Grunden til at jeg vælge at kommunikere via en video, er at vi tidligere har erfaret at de skrivelser, som skolen fremsender til virksomheder og elever, ikke, i særlig høj grad, bliver læst og forstået. Jeg håber at jeg kan kommunikere mere i øjenhøjde ved at vælge video.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Dag 5

Dagens sidste opgave - Spørgsmål til dagens anden tekst "(Digital) dannelse til myndighed og demokratik" fra Unge Pædagoger 2/2...