fredag den 21. februar 2020

Mine tanker om første undervisningsdag

Opsamling / feedforward


Hvad er gået godt?
Godt at komme i gang efter en lidt hovedkuls start: Jeg var lidt på hælene, fordi jeg ikke havde nået at få min gmail og blog op at køre. Jeg havde ikke været opmærksom på den del af forberedelsen, ligesom jeg heller ikke har fået talt med mit team og leder om vores digitale udfordringer. Men det virker som gode og interesserede folk på holdet og godt at se dem jeg kender i forvejen :) Det skal der nok komme noget godt ud af!

Hvad har været en udfordring? 
Jeg synes det er et stort hold og savnede en ordentlig intro til folk. Jeg ved hvor stor betydning det har med en god fornemmelse af praksisfællesskabet... Håber der kommer lejligheder til at lærer nogle af de andre bedre at kende ved senere lejlighed. Jeg er også udfordret af formen; måske er bloggen som format forældet... men det for nok ikke den store betydning fremadrettet. Lidt ærgerligt at vi ikke brugte mere tid på at tale om dagens ellers vanvittigt spændende emne: Digital dannelse, men i stedet talte om praktikaliteter vedr. eksamensform osv.


Hvad vil du have særligt fokus på næste gang i forhold til egen læreproces?
Jeg vil prøve at få fokuseret min problemstilling - undersøge om den udfordring jeg talte med mit team om i torsdags, er inden for skiven: Udfordringen i at der ikke er noget overblik over lokaliteterne og udstyret i Hal-C. Jeg ved ikke om det er muligt at hægte en didaktisk model på (evt. Hiim og Hippe)



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Dag 5

Dagens sidste opgave - Spørgsmål til dagens anden tekst "(Digital) dannelse til myndighed og demokratik" fra Unge Pædagoger 2/2...