onsdag den 26. februar 2020

Hvad har jeg med fra anden undervisningsgang?

Dagens afsluttende lektie:

Hvad har jeg med fra dagen, i forhold til:



Ideer til løsning af min praktikumudfordring (min problemstilling)
Jeg vil planlægge et opgavemodul til kommende HF2 elever på Fotografuddannelsen, med afsæt i TPACK modellen, hvor jeg vil oprette et "mellem"- hold på Next's LMS: It's Learning, og her give adgang til både kommende elever og deres mestre/elevansvarlige ude i praktikvirksomhederne.

Billedresultat for TPACK

Jeg har i dag interviewet HF1 elever, som alle har modtaget idé meget positivt. De ser særligt positivt på at virksomhederne skal/kan involveres i elevernes læring i praktikperioderne. Dog er eleverne også bekymrede for om, hvorvidt det er muligt at aktivere virksomhederne. De foreslår en mere personlig form for henvendelse, frem for en standardskrivelse fra skolen a la velkomstbrev.
Jeg vil interviewe mestrene i det omfang det er muligt, inden for denne tidsramme.

Samarbejdsformer
Jeg synes det var rigtig fint at arbejde i både ekspert- og eksperimentgrupperne, men det gav anledning til unødig forvirring, at navnene på de to kategorier af grupper, ligner hinanden så meget. Derudover synes jeg at den tid der var afmålt til gruppearbejderne kunne overvejes, da jeg ville have foretrukket mindre tid til første opgave, men til gengæld mere til til sidste opgave.


Egen læreproces
Jeg synes at diskussionerne i grupperne om det læste stof, er en god måde at komme et trin dybere i forståelsen af stoffet, men metoden kræver dog at deltagerne har læst og forstået stoffet nogenlunde, hvilket nok ikke var tilfældet her...

1 kommentar:

  1. Hvad forestiller du sig at "faget" på Itslearning kommer til at indeholde?

    SvarSlet

Dag 5

Dagens sidste opgave - Spørgsmål til dagens anden tekst "(Digital) dannelse til myndighed og demokratik" fra Unge Pædagoger 2/2...